Paket från Orrefors

Igår fick jag äntligen mitt efterlängtade paket från Orrefors - men bara halva. Jag fick en avi med posten att jag hade ett paket å hämta så jag och Hampus slängde oss på cyklarna och körde ner och hämtade ut paketet. Det skulle innehålla dels en skål och sen ett fat med en diameter på 29cm. När jag fick paketen var det mikroskopiskt, och fatet kunde verkligen inte få plats där. Och det gjorde det inte heller så nu undrar jag var fatet tagit vägen? Jag får ta å ringa upp till Orrefors och se vad dom håller på med..

Men här är skålen iallafall.. Den var jäkligt snygg i verkligheten.

http://www.detailreklame.dk/images/fh1_680349.jpg


Kommentarer
Postat av: Nettan

Hej Sandra!
Häromdagen tipsade min vän, Susanne som skriver bloggen Bambu och betong om just din blogg då du bor i Älmhult precis som jag. Idag såg jag på hennes blogg att du gjort ett inlägg så jag surfade vidare till din blogg. Jag känner inte igen dig, trots att man tror att man sett varje Älmhultsbo!

Nåväl, min man jobbar också på IKEA och vi har med valt pond i julklapp. Snacka om falsk marnadsföring för inte var vår skål så stor som den var utlovad. Min man ringde och de svamlade något om feltryck och dyl. men nu har de iallafall skickat en större och den lilla fick vi behålla!

Otacksamt kan man tycka att man blir missnöjd över ngt. man fått, men jag resonerart som så att IKEA har köpt in denna klapp och då ska det levereras rätt för de lär få betala för den stora kan jag tro.

En liten fråga vi tog den svarta, vilket jag visserligen ångrar, men om ni har den vita undrar jag bara om det var mönster på fatet för vårt svarta var helsvart vilket var lite synd för det såg ut som vilket "varuhusfat" som helst. Glöm min fråga du hade ju inte fått ditt fat! Men kanske någon annan kan svara?

Kul med en blogg från hemmaplan!
hälsningar Nettan

2008-01-17 @ 18:26:21
Postat av: Sandra

Hej Nettan, jag vet inte riktigt var jag ska svara dig men jag skriver här. Får hoppas du läser. Nej det är nog inte så konstigt att du inte känner igen mig för jag är egentligen från Osby så jag är uppvuxen där men sen för tre år sedan flyttade jag till Älmhult.

Ja skålen var verkligen inte så stor i verkligheten som den såg ut på bilden. För där såg det ut som att skålen skulle vara större än fatet och det stämmer ju inte.

Jag kontaktade Orrefors angeånde att jag inte fått fatet och dom sa att det var restat men att dom precis fått in det igen så det skulle skickas omgående. Jag har bara sett andra bilder på det på nätet och där ser det ut som att det är samma mönster på fatet i det genomskinliga men det återstår att se. Jag återkommer om det! Men jag tror och hoppas att ni kommer bli jättenöjda med det svarta. Hoppas ni får det snart. Trevlig helg. Men förresten har du nån blogg? Kram

2008-01-18 @ 13:30:22
URL: http://hemochinredning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0